L’Ajuntament de Lleida amplia a partir del proper 26 de juny el recorregut de la L5 del servei de bus urbà per donar un millor servei al barri de Cappont. L’alcalde de Lleida, acompanyat de la tinenta d’alcalde i regidora Montse Mínguez, i el tinent d’alcalde i regidor d’Hàbitat Urbà, Rural i la Sostenibilitat, Fèlix Larrosa, ha donat a conèixer avui els canvis en el recorregut de la línia, que donaran resposta a una reivindicació veïnal històrica de les zones d’expansió del barri de Cappont, densament poblades.
El paer en cap ha destacat que “la nova ampliació de la línia 5 oferirà un millor servei de bus a uns 1.600 habitatges de les zones del Carrer Agustins-Pont de Suert-Doctor Trueta i de l’Avinguda de Barcelona, que corresponen a unes 5.000 persones, que ara quedaven allunyades de les parades actuals”. A més a més, segons ha explicat l’alcalde, “es cobriran les necessitats del servei de bus dels tres centres educatius de Cappont –Frederic Godàs, Camps Elisis i Francesco Tonnuci-, a més a més d’altres equipaments esportius com l’Atlètic Segre”. Tall de veu de l’alcalde de Lleida. La presidenta de l’Associació de Veïns, Veni Ros, s’ha mostrat satisfeta amb l’ampliació de la línia i ha agraït la Paeria el fet de donar resposta a les reivindicacions veïnals.
L’autobús, una vegada hagi passat el Pont Vell i hagi entrat a l’Avinguda de les Garrigues, circularà per l’Avinguda Camí de Picos, Pont de Suert, Carrer Agustins, Avinguda Barcelona i es tornarà a incorporar a l’Avinguda de l’Estudi General per recuperar el traçat actual. Durant aquest nou recorregut es realitzaran cinc parades, que s’anomenaran Alacant-Garrigues, Pont de Suert, Agustins-Garrigues, Barcelona-Riu Ebre, Estudi General-Joan Fuster. Així, en el seu recorregut actual pel barri de Cappont, la línia actual disposa de cinc parades i, amb la modificació, passarà a disposar-ne de set.
Per altra banda la freqüència de la línia augmenta en 2-3 minuts en dies feiners, passant dels 17-18 minuts als 15 minuts, amb la qual cosa l’afectació als usuaris actuals serà mínima.
La L5 és la sisena amb nombre de passatgers de tota la xarxa urbana, i dóna cobertura als barris de Cappont, Centre Històric, Noguerola, Pardinyes, Balàfia, Xalets-Humbert Torres, Camp d’Esports i la zona d’Hospitals. |